Dsc 0343 pano mini 1 sl

Slapovi so zame energični vodni bratje jezer.

Imajo posebno energijo, zato se na svoji poti med jezeri pogosto ustavim, da doživim tudi slap. Vse pogosteje pa grem na izlet prav zaradi slapov. Moji slapovi so manj znani slapovi in tudi tisti, ki jih zagotovo poznate. Zbirko bom dopolnjevala, na seznamu imam že sedaj kar nekaj slapov, ki jih še moram obiskati.

Osrednjeslovenska

Razvrsti po:

• Slap Vobenca ali slap Lobnica

46.33695 14.46793 15

Lokacija: Kokra
    Koordinate: 46.33725708870041, 14.471919796262963

Dostop: dostop do manj znanega slapu Vobenca je slabo označen, zato pozorno sledite navodilom. Edini znak je rumen zapis na cesti, kjer je tudi izhodišče, v naselju Kokra, ki vodi do Jezerskega. Tukaj (povezava do maps >>) zavijte z glavne ceste na makadamsko cesto. Cesta se vzpenja ob potoku Vobenca, ki tudi ustvarja slap.

Nadaljujete po makadamu to tega ovinka >>, kjer lahko parkirate kolo ali avto. Če pogledate proti toku potoka in navzgor po cesti, krenete desno preko potoka in sledite levemu pritoku potoka. Po kakšnih 15 minutah hoje pridete do slapu. Pot ni urejena, tako da boste občasno morali po strugi.

• Slapovi v soteski Pekel

45.88594 14.36706 12

Lokacija: Borovnica
    Koordinate: 45.88639806984506, 14.368317782088894

Dostop: na izvozu Vrhnika iz avtoceste na semaforju zavijemo levo sledimo oznakam za Borovnico. V Borovnici zavijemo proti Brezovici, nato pa nas že pozdravijo oznake za Pekel. Parkiramo na koncu ceste ob gostilni Pekel. Slapove lahko obiščete tudi s strani vasi Pokojišče.

Slapovi soteske Pekel so izjemen izlet, če želite na hitro pobegniti iz betona prestolnice. Pričakuje vas 5 slapov, štirje pa so višji od 15 metrov, najvišji več kot 20 metrov. Med slapovi vodi zavarovana in označena pot, sprva speljana po brveh, od tretjega slapu naprej pa pomagajo jeklenice, lestve, stopnice in klini. Pot je pogosto spolzka, zato bodite previdni. Poleti je v soteski prijetno hladno, tolmuni pa vas bodo povabili k osvežitvi.

Slapovi v Peklu so mi še posebej ljubi, saj so bili prvi izlet z mojim fantom Urošem. Z njim so slapovi dobili novo dimenzijo. Prav zaradi njega sem jih začela še bolj ljubiti, obiskovati in zbirati.

• Slap Orglice

46.33262 14.61785 12

Lokacija: Kamniška Bistrica
    Koordinate: 46.332748314064986, 14.617865426818364

Dostop: iz Kamnika se usmerite proti Kamniški Bistrici. Ob cesti boste zagledali manjše makadamsko parkirišče in prvo tablo za slap. Sledite tablam in v slabi uri boste prispeli do slapa.

Slap Orglice se nahaja v Kamniško Savinjskih Alpah. Je izjemno lep slap, ki ga obiščite skupaj z drugimi znamenitostmi v okolici, na primer jezero pri izviru Kamniške Bistrice in soteska Predaselj. Pravijo mu tudi slap Orličje, ker v Kamniški Beli domujejo orli. Torej je kar malo moj slap, saj imam besedeo orel v svojem priimku. Pozimi slap pogosto zamrzne in dobi obliko orglic, od tod pa izvirno ime. V tolmunu pod slapom se lahko tudi osvežite.

• Slap Kobilji curek

45.83210 14.56758 15

Lokacija: Rob
    Koordinate: 45.83214741289861, 14.567521413307961

Dostop: na regionalni cesti Ljubljana - Kočevje v Rašici zavijemo proti Robu. Na poti si lahko ogledamo tudi Trubarjevo domačijo. Na križišču v Robu zavijemo levo proti Mačkovcu. Ozka lokalna cesta nas po slabem kilometru vožnje pripelje do križišča z makadamsko cesto. Tu se ob cesti nahaja smerokaz za Kobilji curek in učna tabla Geološke poti v Kobilji curek. Parkiramo pri križišču na ustreznem mestu ob cesti.

Slap Kobilji curek je 30 m visok slap na istoimenskem potoku v bližini naselja Rob v Občini Velike Lašče. Je najvišji slap na Dolenjskem. Svoje zanimivo ime je dobil na še bolj zanimiv način. Legenda pravi, da ga je prvi našel voznik konjske vprege, ki je opazoval kobilo pri uriniranju ter se domislil, da je slap, pod katerim se nahaja, videti zelo podobno. In tako ga je poimenoval Kobilji curek.

• Slap Iški vintgar

45.90710 14.49430 14

Lokacija: Ig
    Koordinate: 45.9113, 14.4991

Dostop: parkirate na parkirišču Iški vintgar (po novem je plačljivo) in se odpravite na čudovit sprehod ob strugi Išle v smeri sotočja Iške in Zale

• Ankova slapova

46.41955 14.51247 17

Lokacija: Jezersko
    Koordinate: 46.41937955512228, 14.512603105189795

Dostop: s centra Jezerskega krenemo po asfaltirani cesti proti mejnemu prehodu Jezerski vrh. Na Ankova slapova in izvir mineralne vode nas opozarja lesen smerokaz ob cesti. Od Ankove domačije krenemo proti izviru mineralne vode. Malo pred vrelcem se pot odcepi desno na strmo gozdno cesto, kjer je smer označena z rumenimi markacijami. Po približno 10 minutah vzpona po markirani poti pridemo do table, ki nas usmeri do slapov (jezersko.info).

Ankova slapova sta dva čudovita slapova na Jezerskem. Do njiju vodi strma pot, ampak si vzemite čas, da ju spoznate. Jaz sem jih obiskala v ledeni obleki, čaka me pa še obisk v poletnem času.

Kupi knjigo The Slovenia Lakes

Manca Korelc

Pokliči me:

+386 41 344 309

Ali mi piši:

manca@mojajezera.si

Sledi mi na poti okoli jezer:

Zaupaj mi svoj e-mail, da ti občasno pošljem dobre zgodbe z jezer.

1. Manca Korelc s.p. varstvu vaših osebnih podatkov posveča posebno pozornost in skrb. Podrobnejša pravila glede uporabe in obdelave vaših osebnih podatkov si lahko preberete v Pravilniku o zasebnosti.

STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.