Stenar moji hribi moja jezera manca korelc 0 sl

Manca korelc mj 3 manjsa 1 sl

Seznam vrhov, ki sem jih doživela nad jezeri.

Moji hribi je zbirka hribov in gora, od koder lahko občudujemo razgled na Moja jezera.

Stenar

Razgled na Kriško jezero.

Najvišja gora, na katero sem se vzpela do sedaj. Stenar mi je dokazal, da visokogorje ni hec.

Dostop do izhodišča:
Gorenjsko avtocesto zapustimo na izvozu Hrušica in cesti naprej sledimo v smeri Kranjske Gore. Le malo pred vasjo Dovje pa se z glavne ceste v levo odcepi cesta, ki pelje v Mojstrano (Vrata, Kot in Krmo). Cesti naprej sledimo v smeri doline Vrata in se po njej peljemo do velikega parkirišča v bližini Aljaževega doma.

Opis poti:
S parkirišča nadaljujemo po makadamski cesti, ki nas po 3 minutah hoje pripelje do razpotja pri Aljaževem domu. Nadaljujemo desno v smeri Škrlatice in Dolkove špice po poti, ki nas čez travnik povede v gozd. Naprej se vzpenjamo po sprva zložnem kolovozu, ki se višje spremeni v nekoliko bolj strmo peš pot. Že kmalu pa nas pot pripelje do struge hudournika, ob katerem se vzpenja le kratek čas, nato pa zavije desno in se strmo vzpne skozi gozd. Pot se nato obrača proti levi, kjer preči kratko plazovito pobočje, nato pa postopoma preide na pobočja pod Stenarjem. Naprej se vzpenjamo po omenjenih pobočjih, ki so rahlo porasla z rušjem in posameznimi macesni. Višje nas pot pripelje na manjše razpotje, kjer se v levo odcepi neoznačena pot proti Stenarskim vratcem.

Na mestu, kjer markirana pot zavije ostro v desno, bomo opazili manjši možic, ki označuje začetek poti proti Stenarskim vratcem. Sprva slabše vidna pot, se najprej zložno do zmerno vzpenja proti meliščem pod severno steno Stenarja. Višje postane pot razločnejša, le ta pa nas sprva preko večjih skal in nekaj grušča pripelje do že omenjenega melišča. Tu se pot prične strmeje vzpenjati po melišču, naš cilj pa je sedaj zatrep doline ob vznožju Stenarskih vratc. Ko se vzpnemo na vrh melišča, pa nam razmeroma lahek dostop zaustavi krajša, nič kaj prijetna gruščnata stena. Naprej se vzpnemo po nizu zaporednih poličk in grap, pri tem pa moramo paziti, da zaradi precejšnjega grušča in peska ne zdrsnemo stopnjo nižje (tu je tudi velika nevarnost padajočega kamenja, sploh če hodi kdo pred nami). Po približno 20 minutnem težavnem vzponu stopimo na Stenarska vratca, s katerih se nam odpre lep razgled proti Bovškemu Gamsovcu in Pihavcu.

Tu se rahlo spustimo, nato pa nadaljujemo levo, kjer se hitro priključimo markirani poti, ki vodi na Stenar. V nadaljevanju prečimo melišče ter se ob lepih pogledih na Triglav, Bovški Gamsovec, Pihavec in dolino Trente sprehodimo do nekoliko bolj strmih pobočij Stenarja. Od tu naprej se pot prične strmo vzpenjati (v primerjavi z vzponom na Stenarska vratca je ta pot povsem lahka) po lepo razčlenjenem skalovju, nato pa zavije ostro v levo, kjer se po nekaj 10 m nenadoma položi. Tu oz. že dobrih 10 m prej se v desno odcepi brezpotni pristop na Spodnji Stenar, mi pa nadaljujemo po markirani poti, ki se ponovno prične strmeje vzpenjati. Sledi še približno 15 minut hoje po vršnem pobočju gore in vse bolj razgledna pot nas pripelje na 2501 m visok vrh.

Vir: hribi.net

Galerija

Kupi knjigo The Slovenia Lakes

Manca Korelc

Pokliči me:

+386 41 344 309

Ali mi piši:

manca@mojajezera.si

Sledi mi na poti okoli jezer:

Zaupaj mi svoj e-mail, da ti občasno pošljem dobre zgodbe z jezer.

1. Manca Korelc s.p. varstvu vaših osebnih podatkov posveča posebno pozornost in skrb. Podrobnejša pravila glede uporabe in obdelave vaših osebnih podatkov si lahko preberete v Pravilniku o zasebnosti.

STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.